Nykyaikaisissa autoissa on runsaasti potentiaalia huomattavaan tehon lisäykseen. Tämä voidaan tehdä turvallisesti ja nopeasti auton moottori säätämällä ammattilaisten toimesta. Tällä on monta nimeä: moottorin ohjelmointi, moottorin optimointi, lastutus, chip-tuning.
Olemme Chip-Tuning Finland -ohjelmointiketjun virallinen jälleenmyyjä Vakka-Suomen alueella. Chip-Tuning Finland on yksi Suomen suurimmista autojen ohjelmointiketjuista. Meiltä saat autoosi markkinoiden nykyaikaisimmat ohjelmapäivitykset teho- ja tyytyväisyystakuulla. Uudet ohjelmat muokkaa Chip-Tuning Finlandin Aleksi Ahlqvist 10 vuoden kokemuksella. Meidän yhteistyö heidän kanssaan takaa sen, että saat autoosi parhaat tuotteet meiltä.
Katso autoosi tulevat uudet teho- ja vääntölukemat alta:
ChipTuning luettelo
Jos autoasi / moottorimalliasi ei ole listalla, kysy meiltä uudet teho- ja vääntölukemat rekisterinumeron perusteella.
Hinnat: OBD-portin kautta ohjelmoitavat henkilö ja pakettiautot alkaen 549€. Lisähinta moottorin ohjainlaitteen avaamisesta koodauksen eston poistamiseksi. Katso koko hinnasto Chip Tuning Finlandin sivuilta.
VARAA OHJELMOINTIAIKA JA KYSY LISÄÄ:
email: esa@laitilanautocenter.fi
Puh. 0503559187
Meiltä myös osamaksu kätevästi Resursbankin luottotilin kautta, korotonta maksuaikaa 30-60vrk! Lasku tulee kuukausittain kotiisi ja päätät itse maksueräsi suuruuden.
Usein kysytyt kysymykset tästä
Lisätietoa optimoinneista:
Monessa autossa moottorin toimintaa on rajoitettu tehtaan toimesta ohjelmistolla. Samaa perusmoottoria kuitenkin löytyy eri tehoisena ja ainoana erona näiden välillä on ohjelmisto. Ohjelmamuutoksella / optimoinnilla näistä kaikista saadaan huomattava tehonlisäys, myös valmiiksi mallisarjan tehokkaimpaan malliin. Tehoa ja vääntöä saadaan yleensä 15-35% lisää riippuu moottorista.
Moottorioptimoinnilla moottori säädetään ja sen toiminta sekä tehontuotto optimoidaan siten, että moottorin kaasun vaste paranee ja saavutetaan suurempi vääntö sekä teho koko kierrosalueella. Ohitukset helpottuvat ja kiihtyvyys paranee sekä polttoaineen kulutus pienenee. Automaattivaihteistokin toimii paremmin kun moottorissa on tehoa ja vääntöä laajemmin koko kierrosalueella.
Moottorin optimointi ei vaikuta katsastuksessa mitattaviin pakokaasupäästöihin.
Halutessasi voimme tehdä lisäksi suositun toimenpiteen eli EGR-ventiilin poiston käytöstä (pakokaasun kierrätysventtiili). Kysy myös DPF:n eli hiukkassuodattimen käytöstä poistoa ja tyhjennystä (dieselmoottoreissa). Nämä pakokaasujen puhdistukseen liittyvät laitteet on vikaherkkiä ja niistä päästään eroon edullisemmin näillä toimenpiteillä, kuin jos ne vian sattuessa joutuisi vaihtamaan uuteen. Molemmat laitteet vaikuttavat negatiivisesti auton polttoaineen kulutukseen ja moottorin likaantumiseen, joten moottori pysyy paremmassa kunnossa kauemmin kun ne otetaan pois käytöstä.
Suurin osa autoista ohjelmoidaan OBD-portin kautta mutta on moottorimalleja joissa ohjainlaite täytyy irroittaa autosta ja avata että koodauksen esto voidaan ohittaa. Mitään tinauksia tai juotoksia tai piirilevyjen irroituksia ei tehdä.